logowanie

matematyka » problem » informacje

Problem

problem

informacje  |  zadania  |  ranking  |  ostatnie zgłoszenia  |  konkursy



Jak zorganizować konkurs?

Aby zorganizować konkurs, musisz być zalogowany i posiadać prawa dostępu. Po uzyskaniu takich praw, w zakładce konkursy klikamy na nowy konkurs, po czym uzupełniamy trzy wymagane pola.

Status konkursu, mamy do wyboru publiczny lub prywatny. Publiczny oznacza, że każdy użytkownik serwisu będzie mógł wziąć udział w konkursie. Konkurs prywatny przeznaczony jest tylko dla użytkowników dodanych przez organizatora.
Daty rozpoczęcia i zakończenia konkursu muszą być poprawne. Data rozpoczęcia nie może być datą wsteczną i nie późniejszą niż za dwa tygodnie, a konkurs nie może trwać krócej niż 10 minut i dłużej niż 7 dni. Po spełnieniu tych warunków konkurs zostanie utworzony, a informacja o nim pojawi się na stronie konkursy.

Następny krok to dodanie zadań do konkursu. W panelu zarządzanie konkursem z dostępnych zadań przypisanych do konta wybieramy te, które chcemy dodać do konkursu i potwierdzamy tę czynność odpowiednim przyciskiem. Zadania możemy dowolnie dodawać i odpinać z konkursu do czasu jego rozpoczęcia. Po rozpoczęciu, funkcja dodawania i odpinania zadań zostanie zablokowana, podobnie jak kilka innych funkcji. W ostatniej kolumnie tabeli, mamy do dyspozycji funkcję SZ (sprawdź zgłoszenia), która będzie aktywna po rozpoczęciu konkursu. Funkcja ta pozwala na ponownie sprawdzenie zgłoszeń zadania, jeśli w trakcie konkursu okaże się, ze odpowiedź w zadaniu była błędna lub zadanie okazało się niejednoznaczne. Jak i kiedy należy ją stosować, opisane jest w kolejnej poradzie przebieg konkursu.


Przed rozpoczęciem konkursu w panelu zarządzanie konkursem możemy ustawić liczbę minut kary za błędną odpowiedź. Wartość ta musi zawierać się w przedziale 10-60 minut. Funkcja ta zostanie zablokowana po rozpoczęciu konkursu. Możemy także w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć ranking i/lub komentarze.
W przypadku, gdy konkurs jest prywatny, organizator musi dodać listę identyfikatorów (loginów) do konkursu. Może to zrobić na dwa sposoby, dodawać pojedynczo lub wkleić listę identyfikatorów oddzielonych przecinkiem za pomocą pola tekstowego. Zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku, każdy login jest sprawdzany i dodane zostaną tylko te, które znajdują się w bazie kont serwisu. Identyfikatory można dowolnie dodawać i odpinać z listy.
Jeśli konkurs jest publiczny, ta część panelu służy, na takiej samej zasadzie jak powyżej, do blokowa kont użytkowników, którzy podczas konkursu zachowują się nie fair.


Po przeprowadzonych czynnościach, pozostaje już tylko oczekiwać na rozpoczęcie konkursu. Podstawowe informacje na temat konkursu znajdują się w zakładce informacje. Organizator może także dodać inne informacje na temat konkursu.

Przebieg konkursu

© 2018 Mariusz Śliwiński      o serwisie | kontakt online: 159 drukuj