Liczby rzeczywiste, zadanie nr 4586
ostatnie wiadomości | regulamin | latex
Autor | Zadanie / Rozwiązanie |
zanetka66 postów: 114 | 2014-10-29 19:00:14 Zad. 1 Wyznacz i zapisz zbiory a)(-$\infty$;4)$\cap$(1;+$\infty$) b)(-5;4)$\cap$<0;5) c)<2;6>$\cap$<-1;3) d)(-1;$+\infty$)$\cap$<-1;3> e)(-$\infty$;1> $\cup$ (1;+$\infty$) f)<4;10) $\cup$(6;15) g)(-5;3) $\cup$(-7;4) h)<-3;15> $\cup$ (5;+$\infty$) |
tumor postów: 8070 | 2014-10-29 19:03:30 Dzięki że w dziale liceum. Ale wciąż mnie zaskakujesz twierdzeniem, że tego nie było w szkole. Bo było. a) $= (1;4)$ b) $= <0;4)$ c) $= <2;3)$ |
tumor postów: 8070 | 2014-10-29 19:06:11 iloczyn mnogościowy to po prostu część wspólna dwóch zbiorów. d) $= (-1;3>$ --- e) $= R $ f) $= <4;15)$ |
zanetka66 postów: 114 | 2014-10-29 19:12:34 Tak, to było w szkole. Nie mówię, że nie. |
tumor postów: 8070 | 2014-10-29 19:24:49 No to czemu w ogóle te zadania tu wstawiasz? Pomyśl trochę nad nimi, zamiast wstawiać serię zadań i czekać. Podręcznik mówi, co to jest iloczyn albo co to jest suma. Wystarczy przeczytać, bo mówi po polsku. g) $=(-7;4)$ Nie jesteś Szwedką, która dopiero się uczy czytać po polsku? h) $=<-3;\infty)$ |
zanetka66 postów: 114 | 2014-10-29 20:08:42 Wiem, za kogo mnie uważasz, ale chciałam mieć pewność co do rozwiązania. Dziękuję za pomoc :) Mam jeszcze pytanie, chociaż po tym co napisałeś to aż się boję zapytać, ale ok. Czy mógłbyś mi pomóc w 1 zadaniu, które wstawiłam na studia, trzeba w nim narysować w układzie współrzędnych A iloczyn B, a ja naprawdę próbowałam, ale wiem jak. |
tumor postów: 8070 | 2014-10-29 21:02:09 Rysowanie przez internet zajmuje zbyt dużo czasu. Przede wszystkim nie masz umiejętności czytania. Naucz się czytać tekst matematyczny. Podręcznik z matematyki, na przykład pierwszej klasy liceum, podaje po polsku, czym jest iloczyn (mnogościowy) czy suma (mnogościowa). Iloczynu kartezjańskiego może nie być w podręczniku do klasy pierwszej, ale można otworzyć wikipedię i też jest to napisane po polsku. Problemem jest, że widzisz wzór albo symbol matematyczny i nie czytasz. Omijasz. Przelatujesz wzrokiem ignorując treść. Problem nie jest w tym, że czegoś nie wiesz, bo każdy matematyk czegoś kiedyś nie wiedział. Problemem jest, że potrzebujesz za każdym razem nauczyciela jak w gimnazjum, a wciąż nie potrafisz przeczytać podręcznika. On nie jest po to, żeby plecy bolały od noszenia, ale po to, żeby go czytać. I jest napisany tak właśnie, żeby średnio rozgarnięty licealista był w stanie go czytać, jeśli chce. (Tylko prawie żaden nie chce). Gdy mówimy o iloczynie kartezjańskim, to po pierwsze wiesz, że punkt ma współrzędne (x,y) i x bierzesz z jednej osi, a y z drugiej. Po drugie gdy masz iloczyn kartezjański zbiorów, to po prostu pierwsza współrzędna ma być z pierwszego zbioru, druga z drugiego. Na przykład $\{1;2\}\times \{g;h;i\}=\{(1,g),(1,h),(1,i), (2,g),(2,h),(2,i)\}$ Wybrałem przykład, w którym się wszystkie pary da wypisać. Widzisz, że wypisałem punkty, których pierwsze współrzędne należą do pierwszego zbioru, a drugie do drugiego? Dla zbiorów nieskończonych wypisać się nie da, ale da się iloczyn kartezjański zobrazować odpowiednim rysunkiem. Wszystko tak samo. Pierwsza współrzędna z pierwszego zbioru, druga z drugiego. |
strony: 1 |
Prawo do pisania przysługuje tylko zalogowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj