Inne, zadanie nr 5817
ostatnie wiadomo艣ci | regulamin | latex
| Autor | Zadanie / Rozwi膮zanie |
tikanes post贸w: 4 | 2016-06-01 09:39:01Witajcie, Zadanie z technikum logistycznego. Co艣 jest nie tak ze mn膮, albo z sam膮 tre艣ci膮 zadania. Przedsi臋biorstwo TSL Logistics otrzyma艂o zlecenie spedycyjne na transport 4 r贸偶nych przesy艂ek: P1 waga 350 kg i wymiary: 1 m, 2 m, 0,75 m P2 waga 650 kg i obj臋to艣膰: 3,5 3 P3 waga 960 kg i kubatura 5 cbm P4 waga 100 kg i gabaryty 1 m, 0,5 m, 80 cm Op艂ata za transport liczona jest jako iloczyn kg taksacyjnych*cena za kg wagi. Przedsi臋biorstwo stosuje cennik i pobiera 25 pln za ka偶de 10 kg wagi przesy艂ki. Transport mo偶e by膰 odbywa膰 si臋 za po艣rednictwem 3 r贸偶nych rodzaj贸w transportu- l膮dowego, lotniczego, 偶eglug膮 艣r贸dl膮dow膮. W celu ustalenia warto艣ci op艂aty stosuje si臋 odpowiednie przeliczniki wag wolumetrycznych, dostosowanych do rodzaju transportu: Lotniczy 1 kg-5000 ccm 呕. Morska 1m3-1000 kg L膮dowy 1 cbm-350 kg 1.Oblicz kt贸ry fracht (w zale偶no艣ci od rodzaju transportu) ma wi臋ksz膮 wag臋 taksacyjn膮. 2.Oblicz warto艣膰 frachtu dla poszczeg贸lnych ga艂臋zi transportu. 3.Wybierz optymalny wariant przewozu (realizacji zam贸wienia przy za艂o偶eniu uzyskania maksymalnego przychodu dla firmy i mo偶liwo艣膰 przewozu ka偶dej przesy艂ki innym 艣rodkiem transportu). Uwa偶am, 偶e do momentu kiedy kwota 25 pln za ka偶de 10 kg b臋dzie taka sama dla wszystkich rodzaj贸w transportu punkt 3 zadania jest bezsensu, bo zawsze 1 rodzaj transportu b臋dzie najkorzystniejszy. Wiadomo艣膰 by艂a modyfikowana 2016-06-01 09:40:08 przez tikanes |
tikanes post贸w: 4 | 2016-06-01 14:41:53Dla jasno艣ci waga taksacyjna(rozliczeniowa)= waga wolumetryczna(gabarytowa) lub waga rzeczywista w zale偶no艣ci, kt贸ra wyjdzie wi臋ksza. ccm=cm3 cbm=m3 |
tumor post贸w: 8070 | 2016-06-01 14:47:27Nie chodzi czasem o to, 偶e cen膮 za kilogram jest te 2,5 z艂, ale ilo艣膰 kilogram贸w mo偶e nie by膰 r贸wna rzeczywistej. Wobec tego trzeba obj臋to艣膰 przesy艂ek przeliczy膰 na kilogramy i je艣li waga tak wyliczona b臋dzie wi臋ksza od rzeczywistej, to tak膮 wpisa膰 taksacyjn膮. Wobec tego punkt 3 nie jest bez sensu, bo nie b臋dziemy m贸wi膰 o wadze rzeczywistej ale taksacyjnej. |
tikanes post贸w: 4 | 2016-06-01 15:06:58Oczywi艣cie, 偶e o to chodzi, ale prosz臋 zobaczy膰: P1=1,5 m3 P2=3,5 m3 P3=5 m3 P4=0,4m3 Lotniczy: 0,005m3 = 5000 ccm P1=300 kg, czyli WT=350 kg P2=700 kg, czyli WT=700 kg P3=1000 kg, czyli WT=1000 kg P4=80 kg, czyli WT=100 kg Czyli 艂膮czna WT=2150 kg Morski: P1=1500 kg, WT=1500 kg P2=3500 kg, WT=3500 kg P3=5000 kg, WT=5000 kg P4=200 kg, WT=200 kg WT=10 200 kg L膮dowy: P1=525 kg, czyli WT=525 kg P2=1225 kg, czyli WT=1225 kg P3=1750 kg, czyli WT=1750 kg P4=112 kg, czyli WT=112 kg Czyli WT=3612 kg Wystarczy obliczy膰 Lotniczy 1 kg-5000 ccm 呕. Morska 1m3-1000 kg L膮dowy 1 cbm-350 kg Obj臋to艣膰 na 1kg i tam gdzie najmniejsza warto艣膰 wyjdzie tam zawsze b臋dzie najkorzystniej. Czy ja czego艣 nie rozumiem? |
tumor post贸w: 8070 | 2016-06-01 15:24:21Rzeczywi艣cie, przy takich danych samolot zawsze jest korzystniejszy ni偶 transport l膮dowy, a l膮dowy zawsze korzystniejszy ni偶 morze. Lepszy jestem z matmy ni偶 z logistyki i nie wiem, czy co艣 jeszcze nale偶y tu uwzgl臋dni膰. |
tikanes post贸w: 4 | 2016-06-01 15:28:22Wg mnie punkt 3 mia艂by sens jakby by艂o za艂o偶enie, 偶e ka偶dy rodzaj transportu musi zosta膰 uwzgl臋dniony lub tak jak napisa艂em wcze艣niej - inne ceny na 1kg dla r贸偶nych rodzaj贸w transportu. |
| strony: 1 | |
Prawo do pisania przys艂uguje tylko zalogowanym u偶ytkownikom. Zaloguj si臋 lub zarejestruj
2016-06-01 09:39:01