Inne, zadanie nr 5817
ostatnie wiadomości | regulamin | latex
Autor | Zadanie / Rozwiązanie |
tikanes postów: 4 | 2016-06-01 09:39:01 Witajcie, Zadanie z technikum logistycznego. Coś jest nie tak ze mną, albo z samą treścią zadania. Przedsiębiorstwo TSL Logistics otrzymało zlecenie spedycyjne na transport 4 różnych przesyłek: P1 waga 350 kg i wymiary: 1 m, 2 m, 0,75 m P2 waga 650 kg i objętość: 3,5 3 P3 waga 960 kg i kubatura 5 cbm P4 waga 100 kg i gabaryty 1 m, 0,5 m, 80 cm Opłata za transport liczona jest jako iloczyn kg taksacyjnych*cena za kg wagi. Przedsiębiorstwo stosuje cennik i pobiera 25 pln za każde 10 kg wagi przesyłki. Transport może być odbywać się za pośrednictwem 3 różnych rodzajów transportu- lądowego, lotniczego, żeglugą śródlądową. W celu ustalenia wartości opłaty stosuje się odpowiednie przeliczniki wag wolumetrycznych, dostosowanych do rodzaju transportu: Lotniczy 1 kg-5000 ccm Ż. Morska 1m3-1000 kg Lądowy 1 cbm-350 kg 1.Oblicz który fracht (w zależności od rodzaju transportu) ma większą wagę taksacyjną. 2.Oblicz wartość frachtu dla poszczególnych gałęzi transportu. 3.Wybierz optymalny wariant przewozu (realizacji zamówienia przy założeniu uzyskania maksymalnego przychodu dla firmy i możliwość przewozu każdej przesyłki innym środkiem transportu). Uważam, że do momentu kiedy kwota 25 pln za każde 10 kg będzie taka sama dla wszystkich rodzajów transportu punkt 3 zadania jest bezsensu, bo zawsze 1 rodzaj transportu będzie najkorzystniejszy. Wiadomość była modyfikowana 2016-06-01 09:40:08 przez tikanes |
tikanes postów: 4 | 2016-06-01 14:41:53 Dla jasności waga taksacyjna(rozliczeniowa)= waga wolumetryczna(gabarytowa) lub waga rzeczywista w zależności, która wyjdzie większa. ccm=cm3 cbm=m3 |
tumor postów: 8070 | 2016-06-01 14:47:27 Nie chodzi czasem o to, że ceną za kilogram jest te 2,5 zł, ale ilość kilogramów może nie być równa rzeczywistej. Wobec tego trzeba objętość przesyłek przeliczyć na kilogramy i jeśli waga tak wyliczona będzie większa od rzeczywistej, to taką wpisać taksacyjną. Wobec tego punkt 3 nie jest bez sensu, bo nie będziemy mówić o wadze rzeczywistej ale taksacyjnej. |
tikanes postów: 4 | 2016-06-01 15:06:58 Oczywiście, że o to chodzi, ale proszę zobaczyć: P1=1,5 m3 P2=3,5 m3 P3=5 m3 P4=0,4m3 Lotniczy: 0,005m3 = 5000 ccm P1=300 kg, czyli WT=350 kg P2=700 kg, czyli WT=700 kg P3=1000 kg, czyli WT=1000 kg P4=80 kg, czyli WT=100 kg Czyli łączna WT=2150 kg Morski: P1=1500 kg, WT=1500 kg P2=3500 kg, WT=3500 kg P3=5000 kg, WT=5000 kg P4=200 kg, WT=200 kg WT=10 200 kg Lądowy: P1=525 kg, czyli WT=525 kg P2=1225 kg, czyli WT=1225 kg P3=1750 kg, czyli WT=1750 kg P4=112 kg, czyli WT=112 kg Czyli WT=3612 kg Wystarczy obliczyć Lotniczy 1 kg-5000 ccm Ż. Morska 1m3-1000 kg Lądowy 1 cbm-350 kg Objętość na 1kg i tam gdzie najmniejsza wartość wyjdzie tam zawsze będzie najkorzystniej. Czy ja czegoś nie rozumiem? |
tumor postów: 8070 | 2016-06-01 15:24:21 Rzeczywiście, przy takich danych samolot zawsze jest korzystniejszy niż transport lądowy, a lądowy zawsze korzystniejszy niż morze. Lepszy jestem z matmy niż z logistyki i nie wiem, czy coś jeszcze należy tu uwzględnić. |
tikanes postów: 4 | 2016-06-01 15:28:22 Wg mnie punkt 3 miałby sens jakby było założenie, że każdy rodzaj transportu musi zostać uwzględniony lub tak jak napisałem wcześniej - inne ceny na 1kg dla różnych rodzajów transportu. |
strony: 1 |
Prawo do pisania przysługuje tylko zalogowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj