logowanie

matematyka » forum » matematyka » temat

Proszę o pomoc

ostatnie wiadomości  |  regulamin  |  latex

AutorWiadomość

awe1970
postów: 3
2015-09-15 19:07:52

Syn chodzi do 4 klasy szkoły podstawowej, z całym szacunkiem do nauczyciela, ale ja nie daję rady wytłumaczyc tego co przerabiaja. Jak pokazać jakiś sposób na zadanie np. 33:_ = 13,
48:_ = 16, drugi typ zadania 8x3_=296, 9x5_=486. Dzieciak mi płacze, ja już nie mam nerwów, w książce nie ma pokazanego sposobu na rozwiązanie, w zeszycie też tego nie mają, czy ktoś może mi pomóc?


bea793
postów: 44
2015-09-15 19:28:24

jejku takie zadanie zawsze były najgorsze :)

o ile 48 : _ = 16 można zapisać po prostu 48 : x = 16 | * x (obustronnie mnożę przez x)
48 = 16 x
x = 48 / 16 = 3

(w przypadku 33 : _ = 13 to chyba nie do końca wiem o co chodzi bo jeżeli _ ma oznaczać cyfrę do dopisania to to się tak ładnie nie dzieli :/ )

to ten drugi typ zadania rozwiązałabym tak:

na przykładzie 8 * 3_ = 296

3 _

* 8
---------
2 9 6

i teraz tak wiemy że 8 razy coś daje nam jaką liczbę _ 6 ( bo ostatnia cyfra 296 to 6 ;) )

a 8 * 3 ( a właściwie 30 ) to 2 4 0
czyli 2 9 6 - 2 4 0 = 5 6
czyli wiemy że w wyniku pomnożenia 8 przez tą naszą lukę dostaliśmy 56 teraz 56 : 8 = 7

stąd 8 * 3 7 = 2 9 6

albo bardziej po ludzku 8 * X = 296
X = 296 / 8 = 37 :)



awe1970
postów: 3
2015-09-15 19:36:09

Dzięki, ja to rozumiem, ale jak wytłumaczyć 10 latkowi? Dzsiaj w klasie mieli naraz dzielenie mnożenie itp, wszystkie działania na raz, w sumie rozwiązałam za niego, a on siedzi i płacze, bo nie rozumie. dla mnie wygląda to na zgadywankę albo taka liczba, albo taka. Nauczyciel nie podał żadnego sposobu. Ktoś ma może prostszy sposób?


bea793
postów: 44
2015-09-15 19:47:43

znaczy skoro mieli mnożenie i dzielenie to wydaje mi się że powinien dać sobie radę :) myślę że próbowałam bym wyjaśnić na łatwiejszych przykładach, mnożenie na wkładaniu kredek do pojemników, ile pojemników po ile kredek w każdym i ile razem itd. tak jak ja się uczyłam nie mam pojęcia czy jest na to jakaś łatwiejsza metoda (jak jest to też chętnie poznam) ale skoro mieli mnożenie dzielenie to na pewno będą teraz tego od nich wymagać więc nie wiem czy nie lepiej byłoby spróbować na spokojnie wyjaśnić jak to działa na przykładach i myślę że przy którymś załapie czasami kwestia jakiegoś zwrotu który nagle zaskoczy i mu się spodoba :) w każdym razie powodzenia


awe1970
postów: 3
2015-09-15 19:57:32

Bea, zanim ten mój inteligent zaskoczy to ja zawału dostanę. Tatuś, jak zobaczył jeden przykład to do razu nawiał i się zabunkrował w pokoju.

strony: 1

Prawo do pisania przysługuje tylko zalogowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj





© 2019 Mariusz Śliwiński      o serwisie | kontakt   drukuj