logowanie

matematyka » forum » matematyka » temat

Prosz臋 o pomoc

ostatnie wiadomo艣ci  |  regulamin  |  latex

AutorWiadomo艣膰

awe1970
post贸w: 3
2015-09-15 19:07:52

Syn chodzi do 4 klasy szko艂y podstawowej, z ca艂ym szacunkiem do nauczyciela, ale ja nie daj臋 rady wyt艂umaczyc tego co przerabiaja. Jak pokaza膰 jaki艣 spos贸b na zadanie np. 33:_ = 13,
48:_ = 16, drugi typ zadania 8x3_=296, 9x5_=486. Dzieciak mi p艂acze, ja ju偶 nie mam nerw贸w, w ksi膮偶ce nie ma pokazanego sposobu na rozwi膮zanie, w zeszycie te偶 tego nie maj膮, czy kto艣 mo偶e mi pom贸c?


bea793
post贸w: 44
2015-09-15 19:28:24

jejku takie zadanie zawsze by艂y najgorsze :)

o ile 48 : _ = 16 mo偶na zapisa膰 po prostu 48 : x = 16 | * x (obustronnie mno偶臋 przez x)
48 = 16 x
x = 48 / 16 = 3

(w przypadku 33 : _ = 13 to chyba nie do ko艅ca wiem o co chodzi bo je偶eli _ ma oznacza膰 cyfr臋 do dopisania to to si臋 tak 艂adnie nie dzieli :/ )

to ten drugi typ zadania rozwi膮za艂abym tak:

na przyk艂adzie 8 * 3_ = 296

3 _

* 8
---------
2 9 6

i teraz tak wiemy 偶e 8 razy co艣 daje nam jak膮 liczb臋 _ 6 ( bo ostatnia cyfra 296 to 6 ;) )

a 8 * 3 ( a w艂a艣ciwie 30 ) to 2 4 0
czyli 2 9 6 - 2 4 0 = 5 6
czyli wiemy 偶e w wyniku pomno偶enia 8 przez t膮 nasz膮 luk臋 dostali艣my 56 teraz 56 : 8 = 7

st膮d 8 * 3 7 = 2 9 6

albo bardziej po ludzku 8 * X = 296
X = 296 / 8 = 37 :)



awe1970
post贸w: 3
2015-09-15 19:36:09

Dzi臋ki, ja to rozumiem, ale jak wyt艂umaczy膰 10 latkowi? Dzsiaj w klasie mieli naraz dzielenie mno偶enie itp, wszystkie dzia艂ania na raz, w sumie rozwi膮za艂am za niego, a on siedzi i p艂acze, bo nie rozumie. dla mnie wygl膮da to na zgadywank臋 albo taka liczba, albo taka. Nauczyciel nie poda艂 偶adnego sposobu. Kto艣 ma mo偶e prostszy spos贸b?


bea793
post贸w: 44
2015-09-15 19:47:43

znaczy skoro mieli mno偶enie i dzielenie to wydaje mi si臋 偶e powinien da膰 sobie rad臋 :) my艣l臋 偶e pr贸bowa艂am bym wyja艣ni膰 na 艂atwiejszych przyk艂adach, mno偶enie na wk艂adaniu kredek do pojemnik贸w, ile pojemnik贸w po ile kredek w ka偶dym i ile razem itd. tak jak ja si臋 uczy艂am nie mam poj臋cia czy jest na to jaka艣 艂atwiejsza metoda (jak jest to te偶 ch臋tnie poznam) ale skoro mieli mno偶enie dzielenie to na pewno b臋d膮 teraz tego od nich wymaga膰 wi臋c nie wiem czy nie lepiej by艂oby spr贸bowa膰 na spokojnie wyja艣ni膰 jak to dzia艂a na przyk艂adach i my艣l臋 偶e przy kt贸rym艣 za艂apie czasami kwestia jakiego艣 zwrotu kt贸ry nagle zaskoczy i mu si臋 spodoba :) w ka偶dym razie powodzenia


awe1970
post贸w: 3
2015-09-15 19:57:32

Bea, zanim ten m贸j inteligent zaskoczy to ja zawa艂u dostan臋. Tatu艣, jak zobaczy艂 jeden przyk艂ad to do razu nawia艂 i si臋 zabunkrowa艂 w pokoju.

strony: 1

Prawo do pisania przys艂uguje tylko zalogowanym u偶ytkownikom. Zaloguj si臋 lub zarejestruj

© 2019 Mariusz iwi駍ki      o serwisie | kontakt   drukuj