Problem kaletnika
ostatnie wiadomości | regulamin | latex
Autor | Wiadomość |
rzezbiarz postów: 4 | 2016-11-26 12:02:06 Mam problem z pewnym zadaniem analitycznym, jego treść jest następująca. Pewien kaletnik musi każdorazowo wyliczać liczbę nitów, które zużyje w swojej pracy ze skórzanym pokrowcem. Kształt pokrowca ograniczony jest trzema funkcjami: $\begin {cases} y=sin x + 2 \\y=1 \\x=1 \end {cases}$ oraz przedstawiony jest na rysunku gdzie czerwone kropki oznaczają miejsca wbicia nitu. http://www.resizer.pl/31696.html Warunki/Założenia: 1. Pierwszy klin kaletnik zawsze wbije w punkcie (1,1) a następne będą wbijane o wektor przesunięcia (0,1) lub (1,0). 2. W rozwiązaniu nie można użyć funkcji rekurencyjnej lub iteracyjnej. 3. Średnica nitu jest pomijalna (mniejsza niż 0,25 jednostki). 4. Nity mogą leżeć na granicy jak i wewnątrz zdefiniowanego obszaru. Pytanie: Jak wyliczyć algebraicznie ile dokładnie kaletnik musi mieć nitów do swojej pracy. Poglądowo dla zdefiniowanego obszaru są one zaznaczone grubymi czerwonymi kropkami. Celem rozwiązania: Algebraiczne wyliczenie ilości niezbędnych nitów przy ww. założeniach. PS. Zadanie to przypomina mi to trochę "grę w kropki na kartce papieru w kratkę" tylko, że tutaj trzeba zliczyć ilość kropek, które są zamknięte w danym obszarze a liczenie zaczynamy od punktu (1,1). Zasada jest taka, że można przemieszczać się do kolejnego miejsca na nit (punkt) ale tylko o skok jednostkowy. |
rzezbiarz postów: 4 | 2016-12-01 21:03:13 Rozwiązanie tego typu zadania jest bezcenne dla nas wszystkich Dlatego proszę Was o pomoc lub przekazanie tego tematu innym. Z całego serca dziękuję i pozdrawiam. Przynajmniej proszę o krótki komentarz. |
rzezbiarz postów: 4 | 2016-12-12 20:20:27 Kolejne sprecyzowanie obszaru pracy kaletnika: $ \left \{\begin{matrix} \\y\le sinx+2 \\y\ge1 \\x\ge1 \end{matrix} \right. $ |
strony: 1 |
Prawo do pisania przysługuje tylko zalogowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj