Książki z podstawowymi zagadnieniami matematycznymi
ostatnie wiadomości | regulamin | latex
Autor | Wiadomość |
kamil_math1994 postów: 1 | 2017-12-27 15:57:38 Witam użytkowników forum, Postanowiłem odświeżyć i uporządkować swoją szkolną wiedzę matematyczną. Nie wiem jednak jaką publikację wybrać. Chodzi o książkę, która możliwie jak najlepiej wyjaśnia zagadnienia elementarne. Mówiąc o zagadnieniach elementarnych mam na myśli: zbiory liczb, działania arytmetyczne, ułamki, procenty, wartość bezwzględną, nwd/nww itd. Dobrze by było, aby obok teorii były tam również przykłady i zadania do samodzielnego rozwiązania. Może to być kompendium/vademecum lub podręcznik. Może to być również publikacja popularnonaukowa. Ważne, aby była to książka, a nie kurs on-line. Problem z tego typu książkami jest taki, że są one w większości adresowane do dzieci - i to tych najmłodzych. Z tego powodu są one pisane uproszczonym językiem. Oprócz tego zawierają one kolorowe obrazki i obrazowe porównania - czyli rzeczy, które mnie jako osobie pełnoletniej nie są potrzebne. Być może znacie książkę, która jest adresowana bardziej do starszej młodzieży i dorosłych niż do dzieci. Nauka matematyki wymaga systematyczności. Dobra znajomość matematycznych podstaw jest niezbędna do tego, aby móc opanować bardziej zaawansowane zagadnienia. Zdałem sobie z tego sprawę w szkole średniej. To właśnie braki w podstawowych umiejętnościach powodowały, że miałem problemy z równaniami trygonometrycznymi, kombinatoryką, granicami i pochodnymi funkcji. Właśnie dlatego postanowiłem cofnąć się do materiału ze szkoły podstawowej i gimnazjum i solidnie go opanować. Potem wezmę się za naukę trudniejszych zagadnień. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. |
tumor postów: 8070 | 2018-01-03 11:22:46 A patrz http://www.math.edu.pl/forum/temat,matematyka,330,0 jakiś Twój imiennik z tego samego rocznika miał dokładnie ten sam problem pół roku temu. Ciekawe, czy już umie. Wyjaśnię Ci coś, co Ci chyba umyka. Dzieci uczą się rzeczy prostych, dostępnych dzieciom, a studenci uczą się rzeczy trudniejszych, dostępnych studentom. Albo chcesz zagadnień opisanych prosto, zatem z niedoróbkami, wtedy wystarczą podręczniki dla dzieci, albo chcesz zagadnień opisanych poprawnie i ściśle, wtedy potrzebujesz podręczników akademickich i - uwaga - pewnej bazy wiedzy, żeby je zrozumieć. Jeśli chcesz mieć taką wiedzę, jaka potrzebna jest, żeby zacząć gimnazjum, to opanuj dowolne książki z podstawówki. Dowolne. Jeśli opanujesz - wystarczy. Jeśli nie - nie jest to wina książek. |
skidowitz postów: 3 | 2018-01-07 20:43:25 Z góry przepraszam bo nie wiem w którym dziale zamieścić a nie znalazłem ;która zasada określa rzeczowo kolejność wykonywania działań w równaniu. Problem jest z zakresu podstawowych zasad rozumienia logicznego matematyki. Pozdrawiam </>|<!|)()\/\/!+z |
skidowitz postów: 3 | 2018-01-07 21:36:28 Bo respektując tylko zasadę od lewej od prawej i nawiasów znaczy to tylko tyle że równanie zapisane bez nawiasów a wyznające regułę kolejności działań : mnożenie dodawanie (gdyż wszelkie uproszczenia zapisu potęgą czy ułamkiem są tylko mnożeniem) , jest błędnie zapisane...napiszmy tak równanie proste bez nawiasów z 2 rodzajami działań aby było policzalne z regułami kolejności jak i nie a wynik był identyczny ... 2+2x2=4x2 2+2x2=2X4 czy tak może być ? i tu się nie da pomylić niezależnie od wyznania. nie potrafię znaleźć równania z różnymi wielkościami od siebie aby działało podobnie. |
skidowitz postów: 3 | 2018-01-07 21:51:53 pewnie wychodząc z założenia że każde mnożenie jest wktorem to zapis 2+2x2 znaczy 2+2=x2 |
strony: 1 |
Prawo do pisania przysługuje tylko zalogowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj