logowanie

matematyka » forum » matematyka » temat

Ksi膮偶ki z podstawowymi zagadnieniami matematycznymi

ostatnie wiadomo艣ci  |  regulamin  |  latex

AutorWiadomo艣膰

kamil_math1994
post贸w: 1
2017-12-27 15:57:38

Witam u偶ytkownik贸w forum,

Postanowi艂em od艣wie偶y膰 i uporz膮dkowa膰 swoj膮 szkoln膮 wiedz臋 matematyczn膮. Nie wiem jednak jak膮 publikacj臋 wybra膰.

Chodzi o ksi膮偶k臋, kt贸ra mo偶liwie jak najlepiej wyja艣nia zagadnienia elementarne. M贸wi膮c o zagadnieniach elementarnych mam na my艣li: zbiory liczb, dzia艂ania arytmetyczne, u艂amki, procenty, warto艣膰 bezwzgl臋dn膮, nwd/nww itd. Dobrze by by艂o, aby obok teorii by艂y tam r贸wnie偶 przyk艂ady i zadania do samodzielnego rozwi膮zania.

Mo偶e to by膰 kompendium/vademecum lub podr臋cznik. Mo偶e to by膰 r贸wnie偶 publikacja popularnonaukowa. Wa偶ne, aby by艂a to ksi膮偶ka, a nie kurs on-line.

Problem z tego typu ksi膮偶kami jest taki, 偶e s膮 one w wi臋kszo艣ci adresowane do dzieci - i to tych najm艂odzych. Z tego powodu s膮 one pisane uproszczonym j臋zykiem. Opr贸cz tego zawieraj膮 one kolorowe obrazki i obrazowe por贸wnania - czyli rzeczy, kt贸re mnie jako osobie pe艂noletniej nie s膮 potrzebne.
By膰 mo偶e znacie ksi膮偶k臋, kt贸ra jest adresowana bardziej do starszej m艂odzie偶y i doros艂ych ni偶 do dzieci.

Nauka matematyki wymaga systematyczno艣ci. Dobra znajomo艣膰 matematycznych podstaw jest niezb臋dna do tego, aby m贸c opanowa膰 bardziej zaawansowane zagadnienia. Zda艂em sobie z tego spraw臋 w szkole 艣redniej. To w艂a艣nie braki w podstawowych umiej臋tno艣ciach powodowa艂y, 偶e mia艂em problemy z r贸wnaniami trygonometrycznymi, kombinatoryk膮, granicami i pochodnymi funkcji. W艂a艣nie dlatego postanowi艂em cofn膮膰 si臋 do materia艂u ze szko艂y podstawowej i gimnazjum i solidnie go opanowa膰. Potem wezm臋 si臋 za nauk臋 trudniejszych zagadnie艅.

Prosz臋 o pomoc i z g贸ry dzi臋kuj臋.










tumor
post贸w: 8070
2018-01-03 11:22:46

A patrz
http://www.math.edu.pl/forum/temat,matematyka,330,0
jaki艣 Tw贸j imiennik z tego samego rocznika mia艂 dok艂adnie ten sam problem p贸艂 roku temu. Ciekawe, czy ju偶 umie.

Wyja艣ni臋 Ci co艣, co Ci chyba umyka. Dzieci ucz膮 si臋 rzeczy prostych, dost臋pnych dzieciom, a studenci ucz膮 si臋 rzeczy trudniejszych, dost臋pnych studentom. Albo chcesz zagadnie艅 opisanych prosto, zatem z niedor贸bkami, wtedy wystarcz膮 podr臋czniki dla dzieci, albo chcesz zagadnie艅 opisanych poprawnie i 艣ci艣le, wtedy potrzebujesz podr臋cznik贸w akademickich i - uwaga - pewnej bazy wiedzy, 偶eby je zrozumie膰.

Je艣li chcesz mie膰 tak膮 wiedz臋, jaka potrzebna jest, 偶eby zacz膮膰 gimnazjum, to opanuj dowolne ksi膮偶ki z podstaw贸wki. Dowolne. Je艣li opanujesz - wystarczy. Je艣li nie - nie jest to wina ksi膮偶ek.


skidowitz
post贸w: 3
2018-01-07 20:43:25

Z g贸ry przepraszam bo nie wiem w kt贸rym dziale zamie艣ci膰 a nie znalaz艂em ;kt贸ra zasada okre艣la rzeczowo kolejno艣膰 wykonywania dzia艂a艅 w r贸wnaniu.

Problem jest z zakresu podstawowych zasad rozumienia logicznego matematyki.


Pozdrawiam </>|<!|)()\/\/!+z


skidowitz
post贸w: 3
2018-01-07 21:36:28

Bo respektuj膮c tylko zasad臋 od lewej od prawej i nawias贸w znaczy to tylko tyle 偶e r贸wnanie zapisane bez nawias贸w a wyznaj膮ce regu艂臋 kolejno艣ci dzia艂a艅 : mno偶enie dodawanie (gdy偶 wszelkie uproszczenia zapisu pot臋g膮 czy u艂amkiem s膮 tylko mno偶eniem) , jest b艂臋dnie zapisane...napiszmy tak r贸wnanie proste bez nawias贸w z 2 rodzajami dzia艂a艅 aby by艂o policzalne z regu艂ami kolejno艣ci jak i nie a wynik by艂 identyczny ...

2+2x2=4x2
2+2x2=2X4
czy tak mo偶e by膰 ? i tu si臋 nie da pomyli膰 niezale偶nie od wyznania.
nie potrafi臋 znale藕膰 r贸wnania z r贸偶nymi wielko艣ciami od siebie aby dzia艂a艂o podobnie.


skidowitz
post贸w: 3
2018-01-07 21:51:53

pewnie wychodz膮c z za艂o偶enia 偶e ka偶de mno偶enie jest wktorem to zapis
2+2x2 znaczy 2+2=x2

strony: 1

Prawo do pisania przys艂uguje tylko zalogowanym u偶ytkownikom. Zaloguj si臋 lub zarejestruj

© 2019 Mariusz iwi駍ki      o serwisie | kontakt   drukuj