logowanie

matematyka » forum » forum zadaniowe - uczelnie wyższe » zadanie

Probabilistyka, zadanie nr 5103

ostatnie wiadomości  |  regulamin  |  latex

AutorZadanie / Rozwiązanie

almgamdi
postów: 10
2016-12-27 10:08:50

Witam.
W następnym semestrze mam przedmiot o nazwie "Probabilistyka"
Próbowałem się z nim zapoznać ale na razie jestem totalnie zielony. Mam kilka zadań do których rozwiązania nie jestem pewien a chciałbym wiedzieć o co chodzi i jak to policzyć.

1.Firma A i B produkują procesory. W magazynie są 3 procesory z firmy A i 6 procesorów z firmy B. Jakie jest prawdopodobieństwo, że po wyciągnięciu trzech procesorów, wylosowany zostanie dokładnie jeden procesor z firmy B?

2.W urnie są 1 kula biała, 2 zielone, 1 czarna i 1 we wszystkich kolorach. Załóżmy, że zdarzenia A,B,C przypisane są do wyciągnięcia kolejno kuli białej, zielonej i czarnej. Czy zdarzenia są parowo zależne? Czy wszystkie ze sobą są niezależne?

3.Trzy maszyny produkują śruby. Jedna z wydajnością 25%, druga 45% a trzecia 30%. Jakie jest prawdopodobieństwo trafienia wybrakowanej śruby, jeśli wiadomo, że wybrakowane partie z poszczególnych maszyn wynoszą 1%,2% i 4%?

4.Rzucono trzy razy monetą. Jakie jest prawdopodobieństwo trafienia tylko pierwszego orła, jeśli wcześniej padły 2 reszki.

Z góry dziękuję za rozwiązania.



janusz78
postów: 820
2016-12-27 11:13:13


Jak będziesz miał przedmiot Probabilistyka w następnym semestrze to wtedy poznasz takie pojęcia jak:
- prawdopodobieństwa zdarzenia,
- niezależność zdarzeń,
- prawdopodobieństwo warunkowe,
- prawdopodobieństwo całkowite (zupełne)
- wzór pastora Thomasa Bayesa.
- prawdopodobieństwo rozkładu hipergeometrycznego

I te cztery zadania pod warunkiem że nie będziesz się lenił i nie będziesz zielony - rozwiążesz bez problemu.

Na przykład zadanie 1.

Ze wzoru na rozkład hipergeometryczny $ H(9,3,1)$

$P(B) = \frac{{6\choose 1}\cdot {3\choose 2}}{{9\choose 3}}.$




Wiadomość była modyfikowana 2016-12-27 13:36:26 przez janusz78