logowanie

matematyka » forum » forum zadaniowe - uczelnie wy縮ze » zadanie

Algebra, zadanie nr 610

ostatnie wiadomo艣ci  |  regulamin  |  latex

AutorZadanie / Rozwi膮zanie

55555
post贸w: 60
2012-11-06 17:28:34

1. (x#y)#z=

2. x#(y#z)=

3. x#y#z=

i aby sprawdzic lacznosc to nalezy podstawic za : x = 1, y = 0, z = 0


tumor
post贸w: 8070
2012-11-06 20:52:49

A co to #?
Odr贸偶nij grafik臋 od matematyki. W grafice symbol jest sob膮, a w matematyce ma oznacza膰. To, jakim symbolem sobie oznaczysz dzia艂anie, jest kwesti膮 wyboru. Mo偶esz plusikiem, mo偶esz koniczynk膮. Je艣li natomiast sprawdzasz, czy jakie艣 dzia艂anie jest 艂膮czne, albo te偶 liczysz wynik dzia艂ania, to potrzeba definicji tego dzia艂ania. ;) C贸偶 zatem znaczy #?


55555
post贸w: 60
2012-11-06 21:32:33

jejku to jest krzyz kazrtezjanski, myslalam, ze ty wszystko wiesz... i trzeba to obliczyc...


55555
post贸w: 60
2012-11-06 21:33:56

poza tym nie wymadrzaj sie tak bo takie zadanie dostalam a definicji tego nie, zatem juz wiesz jak to rozwiazac ?


tumor
post贸w: 8070
2012-11-06 21:58:33

Je艣li ci臋 poinformowano, 偶e chodzi o iloczyn kartezja艅ski (bo o \"krzy偶u kartezja艅skim\" chyba si臋 nie m贸wi), to dosta艂a艣 definicj臋. Natomiast ty w zadaniu nie piszesz, 偶e # to iloczyn kartezja艅ski, a zdecydowanie # nie jest tym samym co $\times$, jak si臋 iloczyn kartezja艅ski standardowo oznacza. To, 偶e odpowiadam na pytania, kt贸rych nawet nie umiesz poprawnie zada膰, nie znaczy jeszcze, 偶e czytam w my艣lach.

Przy tym symbol $\times$ masz nawet w panelu po lewej i mo偶esz go u偶ywa膰 bezpiecznie.

Iloczyn kartezja艅ski 艂膮czny nie jest, cho膰 warto tu jeszcze napisa膰, jak definiujemy par臋 uporz膮dkowan膮. Opieramy si臋 nast臋pnie na w艂asno艣ci, 偶e $(a,b)=(c,d)\Rightarrow a=c \wedge b=d$.
Wtedy na przyk艂ad $x=\{1\}, y=\{2\}, z=\{3\}$
da $x\times (y\times z)=\{(1,(2,3))\}$
$(x\times y)\times z=\{((1,2),3)\}$
oraz $1\neq (1,2)$

$x\times (y\times z)=\{(a,(b,c)): a\in x, b\in y, c\in z\}$
co jest tylko rozpisaniem z definicji.
Pozosta艂e przyk艂ady analogicznie.

Uwagi o wym膮drzaniu sobie daruj. Z nas dwojga nie ja bezmy艣lnie wklejam 藕le zredagowane i niezrozumiane przeze mnie zadania. Nieco m膮dro艣ci, wszystko jedno sk膮d wzi臋tej, z pewno艣ci膮 ci si臋 przyda.
(A od kogo dostajesz zadania nie na tw贸j poziom? To sadysta jaki艣)


55555
post贸w: 60
2012-11-06 22:00:37

sluchaj mnie... ja tego nie robie bezmyslnie i nie twierdze, ze \times to znaczy to samo co #


55555
post贸w: 60
2012-11-06 22:01:44

sluchaj ja tego nie robie bezmyslenie i nie twierdze, ze $\times$ to znaczy to samo co #, sorry, ale czasami tak sie zachowujesz...


55555
post贸w: 60
2012-11-06 22:05:13

poza tym nie chodzilo mi o to $\times$ tylko o #, tak jak napisalam!


tumor
post贸w: 8070
2012-11-06 22:08:29

Ach. To mi musisz wyja艣ni膰. C贸偶 to za krzy偶 kartezja艅ski, co to za zadania, sk膮d je masz i jak je rozumiesz?

strony: 1

Prawo do pisania przys艂uguje tylko zalogowanym u偶ytkownikom. Zaloguj si臋 lub zarejestruj

© 2019 Mariusz iwi駍ki      o serwisie | kontakt   drukuj