Algebra, zadanie nr 3698
ostatnie wiadomości | regulamin | latex
Autor | Zadanie / Rozwiązanie |
tumor postów: 8070 | 2015-10-22 20:34:42 A czemu n musi być wielokrotnością m? Uzasadnij. |
ja9609 postów: 28 | 2015-10-22 20:38:21 Jeśli n nie będzie wielokrotnością m, to nie znajdę takiego p naturalnego, że $z^{p}$ da mi x do potęgi naturalnej? |
tumor postów: 8070 | 2015-10-22 20:43:26 Powaga? $4^1=2^2$ i $2^3=8^1$ 2 nie wygląda na wielokrotność 3 ani odwrotnie, a jednak jestem skłonny się założyć, że $4^3=8^2$ |
ja9609 postów: 28 | 2015-10-22 20:47:44 Przepraszam za tę głupotę wyżej.. Nie sprawdziłam na przykładzie.. Myślę dalej |
ja9609 postów: 28 | 2015-10-22 20:59:31 Nie będzie to zbyt odkrywcze (o ile w ogóle prawdziwe), ale liczby x,y,z muszą być już potęgami jednej liczby? |
tumor postów: 8070 | 2015-10-22 21:06:02 Muszą. W ogóle zadanie jest nieprecyzyjne, bo nie podaje, z jakiego zbioru bierzemy x,y oraz z jakiego wykładniki k,m. Już widzę, że wykładniki naturalne, ale w poleceniu informacji jest jakby nie dość dużo. Weź pod uwagę, że na przykład $\sqrt[5]{8}$ i $\sqrt{2}$ są w relacji, są potęgami liczby 2, ale nie są naturalnymi potęgami liczby 2. Da się prościej! Gimnazjum, klasa druga, potęgi. |
ja9609 postów: 28 | 2015-10-22 21:07:58 Przepraszam, oczywiście jest wszystko podane, relacja jest określona w zbiorze liczb naturalnych, k i m również należą do naturalnych |
ja9609 postów: 28 | 2015-10-22 21:11:11 Ja naprawdę znam działania na potęgach, rozumiem, że do tej pory wychodziłam na naprawdę tępą osobę, ale rzecz w tym, że nie wiem, co mi te działania dadzą ot tak. |
tumor postów: 8070 | 2015-10-22 21:19:35 Oj dziecko, dziecko. Masz $x^k=y^m$, masz $y^n=z^p$, podnosisz pierwsze równanie do $n$, drugie równanie do $m$, masz $x^{kn}=y^{mn}$ oraz $y^{nm}=z^{pm}$ czyli $x^{kn}=z^{pm}$ biorąc $a=kn$, $b=pm$ mamy $x^{a}=z^{b}$ Co jest prawdą dla dowolnych naturalnych $x,y,z$. Nie gadaj o tępocie, bo to na nic. Ale powiedz, czy kłamałem albo przesadzałem, że druga gimnazjalna? |
ja9609 postów: 28 | 2015-10-22 21:28:13 Nie kłamałeś, nie przesadzałeś. Symetryczność mogę pokazać w ten sam sposób? Kolejna sprawa to klasa abstrakcji liczby 2 oraz klasa abstrakcji dowolnego elementu a. W tym przypadku przyda mi się to, że dwójka będzie w relacji tylko z potęgami dwójki? |
strony: 1 2 3 |
Prawo do pisania przysługuje tylko zalogowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj