logowanie

matematyka » forum » konkursy » temat

Problem

ostatnie wiadomo艣ci  |  regulamin  |  latex

AutorWiadomo艣膰

petrus
post贸w: 64
2015-02-06 20:15:05

Dzi臋kuj臋, g艂upia zamiana plusa na minus i rozwi膮zanie ju偶 jest dobre

Wiadomo艣膰 by艂a modyfikowana 2015-02-06 20:16:05 przez petrus

panrafal
post贸w: 174
2015-02-06 20:17:52

Pohamuj sw贸j j臋zyk, to porz膮dne forum!


petrus
post贸w: 64
2015-02-06 22:16:10

Nie napisa艂em niczego co mog艂oby zosta膰 wzi臋te w \"cenzur臋\". Doda艂a si臋 sama, nie wiem dlaczego.

Tekst dok艂adnie taki sam jak przed modyfikacj膮.


Mariusz 艢liwi艅ski
post贸w: 489
2015-02-07 21:02:41

Dobry wiecz贸r

Dzi臋kuj臋 za udzia艂.

Podium
1. petrus 10 11:14:41
2. Marcin 9 15:46:56
3. Szymon 8 7:35:32

Tr贸jka ta otrzyma po 50PKT, pozostali uczestnicy otrzymaj膮 po liczba punkt贸w * 3 PKT.



gaha
post贸w: 136
2015-02-07 21:18:02

O jeeej, zapomnia艂em. Kiedy siedzia艂em na tronie przypomnia艂em sobie i pomy艣la艂em, 偶e na pewno konkurs jest do 22, wi臋c zd膮偶臋 wej艣膰 i co艣 rozwi膮za膰. Niestety :(


Szymon
post贸w: 657
2015-02-07 21:25:18

Dzi臋kuj臋 za organizacj臋 konkursu oraz znakomitych przeciwnik贸w :) Gratuluj臋 zwyci臋zcy ;)
Jak nale偶a艂o zrobi膰 zadanie 8 i 9?


Mariusz 艢liwi艅ski
post贸w: 489
2015-02-07 21:31:40

Kilka zada艅 zostanie dodanych do zbioru.
Zadanie 9 by艂o troch臋 trudne, potrzeby by艂 lemat Burnside\'a.

W zadaniu z kr贸lami, pisz膮c dwa r贸偶ne pola mia艂em na my艣li inne pola, ale nierozr贸偶nialne. No ale na szachownicy pola s膮 rozr贸偶nialne.


Wiadomo艣膰 by艂a modyfikowana 2015-02-07 21:32:39 przez Mariusz 艢liwi艅ski

petrus
post贸w: 64
2015-02-07 22:10:28

Dzi臋kuj臋 za gratulacje :)

Moje rozwi膮zania zada艅 8, 9:

8.
Wszystkich ustawie艅 jest ${64 \choose 2}$. Policzmy jeszcze ile jest takich gdy dwa si臋 atakuj膮. Pole niebrzegowe ma 8 s膮siad贸w, czyli w parze z 8 polami tworzy par臋 atakuj膮c膮.
Brzegowe nie w rogu z 5 polami.
W rogu z 3 polami.
Jak zsumujemy dla ka偶dego pola ile ma s膮siad贸w i podzielimy to przez 2 to mamy liczb臋 par gdy kr贸le si臋 atakuj膮, dalej wynik ju偶 艂atwo znale藕膰.

9.
Poka偶臋 jak to zrobi膰 dla 6 wycink贸w i 2 kolor贸w.
Niech wycinki ko艂a nazywaj膮 si臋 kolejno ABCDEF.
W wyniku obrotu mo偶emy otrzyma膰:
ABCDEF
FABCDE
EFABCD
itd.
W wyniku symetrii:
FEDCBA
EDBCAF
DCBAFA
itd.
Wszystkich kolorowa艅 jest 64 ($2^{6}$).
Tutaj piszemy program komputerowy.
Ka偶de pole tablicy 64-elementowej oznaczmy przez 1. Idziemy od pocz膮tku tablicy. Jak jej warto艣膰 wynosi 1 to zwi臋kszamy wynik.
Ustawiamy teraz w tablicy 0 dla ka偶dego kolorowania kt贸re mo偶na otrzyma膰 przez obr贸t albo symetri臋. Liczba rozpatrywana to 6 bit贸w, np. 100101. Dla liczb o warto艣ci 001011, 010110, ... ustawiamy czyli warto艣膰 0. I to ju偶 wszystko, dla 10 wycink贸w i 3 kolor贸w robimy analogicznie.
Pozostaje tylko jeden ma艂y problem. W tre艣ci jest \"obrotu lub symetrii\" a rozwi膮zanie powy偶sze dzia艂a dla \"obrotu albo symetrii\". Musimy wi臋c zauwa偶y膰 偶e z艂o偶enie obrotu i symetrii pokolorowanego okr臋gu jest obrotem lub symetri膮.
Jak kto艣 jest zainteresowany kodem takiego programu w C++ to mog臋 podes艂a膰 ;)


panrafal
post贸w: 174
2015-02-08 21:24:17

Ja niestety zapomnia艂em o konkursie, ale interesuje mnie rozwi膮zanie po bo偶emu zadania maksymalna warto艣膰. Zrobi艂em to programem, ale programem to ka偶dy potrafi. Je艣li kto艣 mo偶e mi podpowiedzie膰 jak to zrobi膰 matematycznie to by艂bym ukontentowany. Z g贸ry dzi臋kuj臋.


panrafal
post贸w: 174
2015-02-11 07:02:48

Nied艂ugo powinno mi si臋 nazbiera膰 troch臋 zada艅 z olimpiad matematycznych, bo mam ksi膮偶k臋 ze zbiorem takich zada艅. Poniewa偶 te zadania wymagaj膮 zwykle troch臋 wi臋cej zastanowienia wst臋pnie mam pomys艂, 偶eby podzia艂kowa膰 je na ca艂y tydzie艅, po 2,3 zadania dziennie o 21. Ale je艣li taki pomys艂 nie wydaje wam si臋 atrakcyjny i woleliby艣cie d艂u偶sze, weekendowe konkursy z wi臋ksz膮 liczb膮 zada艅 to s... jestem otwarty na sugestie :) Tak samo je艣li nie pasuje komu艣 godzina 21 to mog臋 prze艂o偶y膰 np. na 18. Chocia偶 ttomiczek chyba pracuje do 18...No nic. Czekam na odpowiedzi, je艣li nikt nie b臋dzie mia艂 nic przeciw to b臋d膮 ma艂e konkursy o 21. One i tak najwcze艣niej za tydzie艅 b臋d膮 mog艂y si臋 odby膰, bo wpierw chc臋 porobi膰 te zadanka, 偶eby oceni膰 ich poziom trudno艣ci.

strony: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Prawo do pisania przys艂uguje tylko zalogowanym u偶ytkownikom. Zaloguj si臋 lub zarejestruj

© 2019 Mariusz iwi駍ki      o serwisie | kontakt   drukuj