logowanie

matematyka » forum » matematyka » temat

Matematyka dla starych

ostatnie wiadomości  |  regulamin  |  latex

AutorWiadomość

skowron
postów: 1
2014-04-08 23:44:56

Witam,
Jestem studentem na kierunku który ma z matematyką niewiele wspolnego. Jednak ostatnio coś mnie tknęło, że fajnie by było trochę sobie poćwiczyć. Od tak żeby mózg się nie zastał :)

U mnie z matematyką za czasów szkoły zawsze było kiepsko i nie czuje, żebym miał solidne podstawy do dalszej nauki, dlatego też za cel postawiłem sobie nauke od samego początku.
I tutaj kieruje pytanie do was - od czego powinienem zacząć? Przeglądając zasoby internetu widzę, że nie obejdzie się bez zakupu podręczników. Ale jakie to mają być podręczniki? Może zacznę po kolei realizować program od podstawówki aż po liceum :D?

Wszelkie rady i sugestie mile widziane.
Pozdrawiam.

Skowron

Wiadomość była modyfikowana 2014-04-08 23:45:50 przez skowron

tumor
postów: 8070
2014-04-10 13:17:19

Jest zupełnie obojętne jakie podręczniki. Ciągłe zmienianie podręczników to tylko element wielkiego kłamstwa uczniów-nauczycieli-rodziców-wydawców-polityków-dydaktyków w sprawie poprawy jakości nauczania. Bowiem uczeń przez całą swoją edukację nie czyta tego podręcznika, co najwyżej robi zadania. Zetknąłem się z takimi uczniami (w wieku licealnym), którym otwierałem podręcznik na stronie z definicją i nie potrafili jej znaleźć, bo nigdy wcześniej żadnej definicji nigdzie nie czytali.

W związku z zawirowaniami materiałowymi po reformie edukacji proponuję jakikolwiek podręcznik sprzed reformy, dla czteroletniego LO. Jeśli jesteś w stanie go czytać ze zrozumieniem (nie musi być szybko), to wystarczy. Dość podstaw jest w każdym podręczniku, a w antykwariacie dobre stare książki i po złotówce dostaniesz.