logowanie

matematyka » forum » konkursy » temat

Konkurs Alfa

ostatnie wiadomo艣ci  |  regulamin  |  latex

AutorWiadomo艣膰

tumor
post贸w: 8070
2014-12-21 18:13:52

Ja bym podszed艂 do tego tak:
Umiejscowienie pierwszego punktu P uznajmy za 0, natomiast umiejscowienie punkt贸w P,R oznaczmy jako x,y, gdzie te zmienne oznaczaj膮 k膮t 艣rodkowy mierzony od P przeciwnie do ruchu wskaz贸wek zegara.
$x,y\in [0,2\pi]^2$, czyli mo偶emy rozwa偶a膰 model, w kt贸rym przestrze艅 jest kwadratem, a wylosowane dwa punkty na okr臋gu odpowiadaj膮 dw贸m wsp贸艂rz臋dnym punktu w kwadracie.
Dla $x<\pi$ akceptujemy wszystkie $y<\pi$ oraz $y>\pi+x$, natomiast dla $x>\pi$ akceptujemy wszystkie $y>\pi$ oraz $y<x-\pi$.
W ten spos贸b zacieniowali艣my $\frac{3}{4}$ kwadratu.
Brzegi kwadratu czy jakie艣 zbiory odcinki w jego obr臋bie nie maj膮 znaczenia dla prawdopodobie艅stwa, dlatego nie zajmowa艂em si臋 przypadkami $x=\pi$ i takimi tam.




panrafal
post贸w: 174
2014-12-22 00:51:34

Dobrze, poczyta艂em troch臋 o warto艣ci oczekiwanej i ju偶 rozumiem. Dzi臋ki za odpowiedzi.


aididas
post贸w: 279
2015-01-08 20:30:27

alfa 151, zad 4

A co je艣li we藕miemy:
-pierwszy wierzcho艂ek: A,
-kolejne trzy, kt贸re maj膮 wsp贸ln膮 kraw臋d藕 z wyj艣ciowym wierzcho艂kiem (a wi臋c odleg艂e o 1): B,C,D
-pi膮ty, b臋d膮cy naprzeciwleg艂y do wyj艣ciowego (odleg艂y o $\sqrt{3}$): E

Za podstaw臋 obieramy wierzcho艂ki B, C, D, kt贸re tworz膮 tr贸jk膮t r贸wnoboczny o boku $\sqrt{2}$. Owa podstawa tworzy z wierzcho艂kami A i E dwa ostros艂upy: BCDA i BCDE.
Teraz wychodzi, 偶e:

$P_{p}=\frac{\sqrt{2}^{2}\cdot\sqrt{3}}{4}=\frac{\sqrt{3}}{2}$
$V_{BCDA}=\frac{1}{3}\cdot P_{p}\cdot h_{BCDA}$
$V_{BCDE}=\frac{1}{3}\cdot P_{p}\cdot h_{BCDE}$

a zachodzi takie co艣, 偶e $h_{BCDA}$ oraz $h_{BCDE}$ tworz膮 przek膮tn膮 sze艣cianu AE. Zatem:

$V_{ABCDE}=V_{BCDA}+V_{BCDE}$
$V_{ABCDE}=\frac{1}{3}\cdot P_{p}\cdot h_{BCDA}+\frac{1}{3}\cdot P_{p}\cdot h_{BCDE}$
$V_{ABCDE}=\frac{1}{3}\cdot P_{p}\cdot (h_{BCDA}+h_{BCDE})$
$V_{ABCDE}=\frac{1}{3}\cdot P_{p}\cdot |AE|$
$V_{ABCDE}=\frac{1}{3}\cdot \frac{\sqrt{3}}{2}\cdot\sqrt{3}$
$V_{ABCDE}=\frac{1}{3}\cdot \frac{3}{2}$
$V_{ABCDE}=\frac{1}{2}$


???


Mariusz 艢liwi艅ski
post贸w: 489
2015-01-08 20:39:18

Dobry wiecz贸r,

nie wiem jak to si臋 sta艂o, ale odpowied藕 poprawna do zadania 4 to w艂a艣nie 1/2. W kluczu co艣 藕le zaznaczy艂em. Podlicz臋 raz jeszcze ten konkurs.


abcdefgh
post贸w: 1255
2015-01-08 20:40:22

Zad.2
dla
a=$\pm 20$ b =5
a=$\pm 10$ b =20
a=$\pm 5$ b =80
a=$\pm 4$ b =125
a=$\pm 2$ b =500

dlaczego 6 a nie 5 ??


aididas
post贸w: 279
2015-01-08 20:43:28

Jeszcze a=1, b=2000

a liczby mia艂y by膰 naturalne, wi臋c jakiekolwiek ujemne liczby odpadaj膮.


Mariusz 艢liwi艅ski
post贸w: 489
2015-01-08 21:00:41

B艂膮d wzi膮艂 si臋 z grzebania w kodzie s臋dziego. Dzi臋kuj臋 za czujno艣膰. Prosz臋 sprawdzi膰, czy w koncie punkty si臋 zgadzaj膮.

Edycja
B艂膮d ko艅ca linii wkrad艂 si臋 jeszcze. Punkty s膮 naliczone poprawnie, jednak brakuje informacji o konkursie. Poprawi臋 to jeszcze dzisiaj.

Wiadomo艣膰 by艂a modyfikowana 2015-01-08 21:04:58 przez Mariusz 艢liwi艅ski

michal2002
post贸w: 64
2015-01-08 21:21:36

W podsumowaniu punkty PKT \"rozjecha艂a\" si臋 tabelka.


Mariusz 艢liwi艅ski
post贸w: 489
2015-01-08 21:30:18

Powinno by膰 ju偶 ok, je艣li kto艣 ma jeszcze jakie艣 anomalie, prosz臋 da膰 zna膰.


aididas
post贸w: 279
2015-01-08 21:48:49

U mnie jeszcze brakuje Punkt贸w, Czasu i Miejsca do Alfy 151 w zak艂adce \'Konkurs Alfa\'. Zamiast tego powstawiane s膮 tylko my艣lniki.

strony: 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Prawo do pisania przys艂uguje tylko zalogowanym u偶ytkownikom. Zaloguj si臋 lub zarejestruj

© 2019 Mariusz iwi駍ki      o serwisie | kontakt   drukuj